Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Tadasana

2009.07.22

Kép Állj úgy, hogy a nagylábújjad tökéletesen érintkezzen a talajjal és sarkaid között legyen egy kis rés – a második ujjak párhuzamosak legyenek. Emeld, és nyújtsd meg a nagylábújjaidat valamint a talpad többi részét, majd finoman helyezd vissza a talajra. Görgesd előre-hátra, egyik-másik oldalra  a lábaidat – úgy, hogy tested finoman egyensúlyoz közben. Csökkentsd a görgetés amplitudóját, míg kiindulóhelyzetbe nem kerülmek a lábak.  

 Feszítsd meg a combjaidat, és húzd fe a térded külső részén az izmokat (a kéz segítése nélkül, úgy hogy az alső hasizmokat nem feszíted). Emeld meg a belső bokákat, erősísd a láb belső boltozatát. Majd képzelj el egy energia vonalat, mely a láb belső vonalától az ágyékig fut, majd onnan a nyakig és végül a fejtetőig. Finoman fordítsd befelé a felsőcombod. Hosszabbítsd meg a farkcsontodat a talaj irányába, és emeld meg a szeméremcsontodat a köldök irányába.

Nyomd a lapockádat a hátadba, majd távolítsd őket egymástól, és engedd hogy lefele ereszkedjenek. Majd nyomd előre az alsó bordáidat, emeld meg a mennyezet irányába a szegycsont felső részét. A kulcscsontokat szélesísd, és lógasd lazán a karokat a törzs mellett kifelé fordítva.

A fejedet úgy helyezd, hogy az a medence középpontja felett legyen, az állad legyen párhuzamos a talajjal. A torok és a szem lazán pihen, a nyelv mintegy megnövekszik a szájüreg alsó részében.  

A Tadasana általában minden álló póz kiinduló pontja, de önmagában is hasznos gyakorolni. Ez esetben 30 másodpercig álljunk benne, nyugodtan lélegezve.

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.